Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ... ΒΙΒΛΙΟΥ Κουτσοκέφαλα, θρύλοι, μύθοι και μουραπάδες Γεώργιος Στ. Αθανασιάς Κριτική άποψη του Δημ. Ι. Φαλλή

Βαθύς κι αθεράπευτος νοσταλγός της ιστορίας και του θρύλου, ο γνωστός σε όλους μας εκπαιδευτικός, συγγραφέας και νυν Διοικητής του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων Καρπενησίου Γεώργιος Στ. Αθανασιάς, μας ξανάδωσε και τώρα, με τη δική του δυναμική παρουσία, το τρίτο βιβλίο του με τον τίτλο «Κουτσοκέφαλα, θρύλοι, μύθοι και μουραπάδες». Ένα θαυμάσιο και προσεγμένο στην έκδοση του βιβλίο, που στην κάθε μια από τις 67 ιστορίες που θα διαβάσει κανείς θα βρει κάτι ωραίο, έστω κι αν κάτι γνωρίζει γι’ αυτές.
Οι ιστορίες αποδίδονται σύντομες και με μοναδικό τρόπο. Το δικό του προσωπικό ιδίωμα που έχει και μπορεί ο ΓΣΑ, να μεταφέρει τις σκέψεις του στο χαρτί. Είναι αλήθεια πως, αφού κι εγώ ως γέννημα και θρέμμα της Ευρυτανίας, έχω ακούσει κι έχω διαβάσει πολλούς θρύλους και μύθους που τους θαυμάζω ακόμα και σήμερα, δεν είχα όμως ακούσει για κουτσοκέφαλα και μουραπάδες. Δεν γνώριζα τι σημαίνουν οι λέξεις αυτές. Προσπάθησα στα λεξικά να βρω κάτι και δεν βρήκα. Δεν βρήκα ούτε τις λέξεις! Αφέθηκα κι εγώ να πιστεύω πως κάποιοι μύθοι και θρύλοι αποδίδονται καλύτερα, γίνονται πιο κατανοητοί με την αγραφιώτικη διάλεκτο – ντοπιολαλιά. Και πράγματι έτσι τους χάρηκα. Διαβάζοντας όλες τις θαυμάσιες – πράγματι θαυμάσιες ιστορίες, που μονάχα η γραφίδα με το οξύ πνεύμα του Γιώργου Αθανασιά, θα μπορούσε να αποδώσει τόσο καλά. Σε κάθε ιστορία και μύθο θα μάθεις κάτι, θα χαρείς, θα γελάσεις, θα προβληματισθείς, αλλά κι άθελά σου θα πεις: γιατί μωρέ, αφού κι εγώ ήμουνα φτωχός και πεινασμένος, χωρίς τσαρούχια γιατί να μην δω κάποιο επίμονο όνειρο, σαν του Μανώλη, που με το βοϊδοτόμαρο, να πάω σε κάποια πόλη να γίνω πλούσιος και αφέντης ύστερα στον τόπο μου; Ή έστω να μου δώσουν ένα σακουλάκι με λίρες, όπως στο Δεσπότη, για τη λαμπερή κηδεία της γουρούνας;
Δόξα τω Θεώ, όμως, όλοι μας είχαμε κάποια ευλογημένα τυχερά στη ζωή μας.
Πρέπουν λοιπόν θερμά συγχαρητήρια στον ερευνητή συγγραφέα ΓΣΑ και με τις καλύτερες ευχές μας να του δίνει ο Θεός δύναμη, υγεία και σοφία και για άλλες εκπλήξεις.

Κυριακή της Πεντηκοστής 3 Ιουνίου 2012
Δημήτρης Ιωαν. Φαλλής – Καλλιεύς