Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – Τ.Λ. ΓΡΑΝΙΤΣΑΣ Ανοιχτή επιστολή με πολλούς αποδέκτες

Ημερομηνία: 04-09-2014
Αρ.   Πρωτ.: 1

ΠΡΟΣ :
-Δ/ντή Δ/βαθμιας Εκπ/σης Ευρυτανίας, κ. Λ. Δημητρίου
Περιφ/κό Δ/ντή Εκπ/σης Στ. Ελλάδας, κ. Η. Παλιαλέξη

ΚΟΙΝ:
- Βουλευτή Ευρυτανίας κ. Κ. Κοντογεώργο
- Δήμαρχο Αγράφων κ. Θ. Μπαμπαλή
- Δ.Σ. Δήμου Αγράφων
- Πρόεδρο Τοπικού Συμβουλίου Δ.Δ. Γρανίτσας, κ. Α. Ζαχαράκη
- ΕΛΜΕ Ευρυτανίας
- Τοπικό Τύπο και ΜΜΕ

ΘΕΜΑ: Άμεση συμπλήρωση των κενών  σε εκπαιδευτικό προσωπικό στο Γυμνάσιο-Τ.Λ. Γρανίτσας

Αγαπητοί Κύριοι,
Απευθυνόμαστε σε σας για να σας εκθέσουμε την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας από πλευράς στελέχωσης τα τελευταία χρόνια. Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι στην ίδια κατάσταση βρίσκονται όλα τα σχολεία της Ευρυτανίας. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι πρόκειται για μια γενικότερη κατάσταση, η οποία έχει δημιουργηθεί πανελλαδικά, αφού τα δύο τελευταία χρόνια γίνονται σχεδόν μηδενικοί διορισμοί.
Παρόλα αυτά, και εν αναμονή των πρώτων προσλήψεων αναπληρωτών, που σύμφωνα με τις υπουργικές δηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις 5 Σεπτέμβρη, θέλουμε να σας κάνουμε γνωστές τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας, για τις οποίες και σας ζητούμε να ασκήσετε πιέσεις ώστε να δοθεί προτεραιότητα σε όλα τα περιφερειακά σχολεία της Ευρυτανίας:
1.Οι μαθητές του σχολείου μας, που εξυπηρετεί όλα τα χωριά του πρώην δ. Απεραντίων, προέρχονται από δημοτικά σχολεία που έχουν στην πράξη γίνει μονοθέσια τα τελευταία χρόνια. Στα δημοτικά της περιοχής μας τις περισσότερες χρονιές δεν γίνονται καν τα υποχρεωτικά μαθήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς δεν διορίζονται καθηγητές ειδικοτήτων (ξένων γλωσσών και γυμναστικής). Επίσης, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αυξημένο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δε διορίζονται δάσκαλοι ειδικής αγωγής.
2.Όπως είναι γνωστό, στην Ευρυτανία δε λειτουργούν πια τα περισσότερα σχολεία ως ολοήμερα, θεσμός που για την περιοχή μας ήταν περισσότερο από απαραίτητος, γιατί σε μια κατεξοχήν αγροτική και κτηνοτροφική περιοχή, η πλειοψηφία των γονέων δεν έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στη μελέτη τα παιδιά τους.
3.Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι μαθητές του Γυμνασίου Γρανίτσας, ξεκινούν τη φοίτησή τους έχοντας ήδη αρκετά κενά από το δημοτικό σχολείο, επομένως έχουν ανάγκη από συμπληρωματικές δομές εκπαίδευσης. Στο σχολείο μας τα τελευταία χρόνια, η έλλειψη προσωπικού, δεν δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Επίσης, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ικανός αριθμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες διαγνωσμένες από το ΚΕΔΔΥ, δε διατίθενται εξολοκλήρου οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί (φιλόλογος και μαθηματικός ειδικής αγωγής) ώστε να λειτουργούν ικανοποιητικά τα τμήματα ένταξης.
4.Η περσινή σχολική χρονιά, ήταν η χειρότερη από κάθε άλλη. Το σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του με πέντε εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να υπολειτουργεί πλήρως. Τοποθετήθηκε μία αναπληρώτρια τον Οκτώβριο, δύο το Νοέμβριο και συμπληρώθηκε εν τέλει τον Ιανουάριο. Οι διδακτικές ώρες που χάθηκαν ήταν εκατοντάδες και τα κενά των μαθητών δυσαναπλήρωτα. Θεωρούμε ότι το χαμηλό ποσοστό επιτυχίας των μαθητών μας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου σχετίζεται απόλυτα με την κατάσταση αυτή, παρά το γεγονός ότι θεωρούμε τη συμβολή του συλλόγου καθηγητών αξιοσημείωτη, καθώς οι περισσότεροι έκαναν, ιδιαίτερα στους μαθητές της γ΄ λυκείου, όσα περισσότερα εθελοντικά μαθήματα μπορούσαν.
5.Αν επιπρόσθετα πάρουμε υπόψη μας ότι δεν υφίσταται πλέον στην πράξη ο θεσμός της πρόσθετης διδακτικής στήριξης για το λύκειο, ότι δεν υπάρχει καμιά άλλη δομή εκπαίδευσης στην περιοχή μας, καθώς και το γεγονός ότι από την Α΄ Λυκείου οι μαθητές μας αναγκάζονται να δίνουν εξετάσεις με απαιτητικά θέματα κατά το ήμισυ από τράπεζα θεμάτων, θα πρέπει να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά, τουλάχιστον των περιφερειακών σχολείων της Ευρυτανίας είναι σχεδόν καταδικασμένα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, σας ζητάμε να δείξετε ιδιαίτερη ευαισθησία στο ζήτημα της συμπλήρωσης των κενών εκπαιδευτικού προσωπικού στην περιοχή μας. Σας ζητάμε, δηλαδή, να ασκήσετε τις απαραίτητες πιέσεις και προς την Περιφέρεια αλλά και προς το ΥΠΑΙΘ ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Με εκτίμηση

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΚΟΝΔΡΑ                           ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΑΝΤΖΟΥΔΗ